Kendi halkını bırakmaya kararlı olan Rab’bi, bu tasarısından hiç kimse döndüremez. Yahuda’nın günahından nefret eden Rab, artık ısrail’i çocuksuz bırakacak ve dul kadınları denizin kumu kadar çoğaltacaktır. Tanrı’nın ayetlerdeki kimliği: 15:1-4. ayetler: Yeremya’nın yalvarışlarına rağmen Rab, yargı planından vazgeçmeyecektir. Rab, ısrail’in en büyük peygamberleri olan Musa’yla Samuel bile yalvarsa, yalvarışlarının yetmeyeceğini söylüyor. Rab’bin bu davranışı, O’nu tanıdığımızdan çok farklı değil mi? ıtaatsiz halkından vazgeçen Tanrı’nın bu yönünü de bilmeliyiz. O’nun kurtarışını ve bağışlayışını çok mu hafife aldım? 15:5-9. ayetler: şimdiye kadar defalarca halkını yok etmekten vazgeçen Rab, bu kez yargıdan vazgeçmeyeceğini söylüyor. O’nun sabrı hedefsiz ve seyirci kalarak beklemek, günaha bakamadığı için yargılamamak değildir. Tanrı’nın sabrı, yalnızca Kendisine dönülmesini beklemekten kaynaklanır. Günahın sonucu olan yargı hemen gelmiyor diye günah işlemeye devam edersek, Rab’bin bizi de asla bağışlamayacağı bir günle karşılaşırız. Henüz tövbe fırsatı varken O’na dönmeliyiz.
Bana hangi öğütler verilmektedir? 19, 20. ayetler: Yeremya, Rab’bin Kendisine ait olan Siyon’dan vazgeçmeye kararlı olduğunu anlayıp O’na yalvarır. Kendisini halkın yerine koyup, kendi günahını itiraf eder gibi, Rab’be halkın ve atalarının günahını itiraf eder. Eğer Rab’bin yargısını hissedersem başkalarının hatasına bakmadan, kendimi de içine katarak, “günahı” kendi günahımız olarak itiraf edip tövbeyle geri dönmeliyiz. 21, 22. ayetler: Yeremya Rab’be görkemi, antlaşması ve Kendi adı uğruna halkı bağışlaması için yalvarır. O, yalnızca Rab’bin yağmur yağdırarak kuraklığı sona erdirme gücüne sahip olduğuna iman ediyordu. Böylesine doğru bir biçimde Rab’bi tanıyıp yalvardığı halde, istediği yanıtı alamaz. Rab dualarıma göre cevap vermez. Gerçek ve doğru dua, Rab’bin çözümünü kabul etmektir. Dua: Rabbim, ............günahımdan geri dönüyorum. Bana merhamet et ve bağışla. |