22. bölümde Yahuda krallarının başarısızlıklarını gördük. Bugün ele alacağımız ayetlerde ise Rab, onları cezalandırdıktan sonra halkını güdecek yeni bir çoban görevlendireceğini açıklamaktadır. Tanrı’nın ayetlerdeki kimliği: 1-4. ayetler: Rab koyunlara iyi bakmayan çobanları (önderler) görevinden alıp yeni bir çoban vereceğini ve bu yeni çoban aracılığıyla dağılan sürüyü toplayıp onları daha verimli kılacağını açıklar. Bu söz öncelikle Babil sürgünlerinden sağ kalanların geri döneceğine ilişkin peygamberliktir. Ama en önemlisi, İsa Mesih’in gelişiyle bütün dünyaya dağılmış olan sürüyü (Rab’bin Halkı) toplayarak, gerçek çoban olacağına dair Mesihsel peygamberlik oluşudur. 5, 6. ayetler: Rab, kötü kralların hepsini görevden aldıktan sonra, Davut soyundan doğru bir dal çıkarıp yalnız ısrail halkı üzerinde değil, tüm dünyada hüküm sürdürecektir. O, gerçek bilgelikle, adalet ve doğrulukla hüküm sürecektir (Yşa.11:1-5). O Kral, kralların Kral’ı olan İsa Mesih’tir. O’nun sözü aracılığıyla yönetiliyor muyum? 7, 8. ayetler: O bir kurtarıcıdır. ısrailliler Mısır’dan çıkarken Rab’bin kurtarışını yaşamışlardı. Babil’den çıkışlarında da Rab’bin kurtarışını görüp şaşıracaklardı. Bu iki olay yalnızca o çağa ait değildir. Gerçek kurtarıcı olan İsa Mesih, ölümü ve dirilişi aracılığıyla kendi halkını günahtan, ölümden ve şeytan’ın yetkisinden sonsuza dek kurtarır. Mısır’dan ve Babil’den çıkış ruhsal anlamda bunu göstermektedir. Kurtarıcımız olan Rab’be hamtlar sunmalıyız. Bana hangi öğütler verilmektedir? 1, 2. ayetler: Çobanın koyunları hor görmesi büyük bir günahtır. Grup önderleri ve Pazar Okulu öğretmenleri olarak bize emanet edilen koyunlara sadakatle bakıyor muyuz? Yoksa iyi bakamadığımızdan dolayı ruhsal olarak hastalanıp yollarını kaybederek ölüme doğru mu gidiyorlar? Dua: Tanrım, kurtarıcımı gönderdiğin için sana minnettarım. |