Sevdiği halkı bereketlemek isteyen Tanrı, onların Kendisine geri dönmelerini kederle bekler. Rab, döndükleri takdirde halkının dualarını yanıtlayacağına söz vermektedir. Tanrı’nın ayetlerdeki kimliği: 19, 21. ayetler: Rab Yahuda’nın ihanetine üzülmektedir. Onlarla çok özel bir ilişki içinde olmak istemesine rağmen Rab’den uzaklaşmışlardı. Tanrı’nın bana olan sevgisindeki sadakati kavrayabiliyor muyum? 22. ayet: Tanrı, halkını dönekliklerini iyileştireceğine söz vererek geri çağırıyor. Bu çağrı, yeni vaadin sonucunda herkesin günahın etkisinden özgür kılınacağını ifade eden bir açıklamadır. Tanrı, günahını itiraf edip kendisinden yardım isteyenleri geri çevirmez. Bana hangi öğütler verilmektedir? 22b-25. ayetler: Tanrı, halkına Kendisine dönmesi için çağrı yaptığında, putlara tapınmanın boşluğunu bile itiraf ederek yaptıkları kötülüklerden vazgeçer gibi göründüler. Ama bu, yalnızca Rab’bin öfkesinden kaçmak için takındıkları sahte bir tutumdu (4:3-4). Günahımızı itiraf ederken, hayatımızı değiştirmeden yalnızca söz vermekle mi kalıyoruz? 1, 2. ayetler: ısrail soyu, ulusları Rab’be ulaştırma görevini üstlenmişti. Bu, uzun zaman önce ıbrahim’i çağıran Tanrı’nın amacıdır (Yar.12:1-13). Rab’bin bu kadar büyük ve önemli planının yerine gelmesi, Yahuda’nın sadakatine bağlıdır. Tanrı bana ve kiliseme de bu görevi verdi. Sadakatle, adaletle ve doğru yaşamımla bu görevi yerine getirebiliyor muyum? 3. ayet: ışletilmemiş toprağı sürmek, ölüye verilen yeni hayatı simgeleyen bir harekettir. Kendimizde veya topluğumuzda dikenler çoğaldığı için Müjde tohumu filizlenmekte zorlanıyor mu? ışletilmemiş toprak olan insanlar için nasıl çalışabiliriz? 4. ayet: Rab, yalnızca bedensel sünnetle O’nun çocuğu olunamayacağını, yüreğin de sünnet edilmesi gerektiğini buyurmaktadır. Yüreğimiz tamamen değişmeden Tanrı’nın çocuğu (halkı) olamayız. Her gün kendimi inkâr ederek çarmıhımı taşır ve dünyasal düşüncelerden ayrı yaşarsam, yüreğimi ancak o zaman sünnet etmiş olurum. Dua: Rab, tamamen değişmiş bir yürekle sana hizmet etmek istiyorum. |