Yahuda’nın ruhsal fahişeliğine onu boşayarak karşılık veren Rab’bin sözü devam ediyor. Yahuda Kuzey ısrail’in yıkımından hiç ders almadığı gibi, olanlardan da hiç korkmadan fahişeliğini sürdürüyordu.
Tanrı’nın ayetlerdeki kimliği: 11-13. ayetler: Yahuda ısrail’in sürgün öncesi davranışlarından daha da beter bir durumdadır. Tanrı, Asur’da sürgün yaşayan Kuzey ısrailliler’e geri dönmelerini buyuruyor. 14, 15. ayetler: Rab’bin, Kendisine adanan halkını kurtaracağı gün gelecek ve o gün onları Siyon’a geri getirecektir. Bu, Tanrı’nın Yeni Antlaşma üzerine verdiği sözdür. Yeremya’nın bu bildirisi hemen yerine gelmeyecek, Rab’bin gelecekteki kurtuluş tasarısında gerçekleşecekti. “Gönlüme göre çobanlar”, günümüzdeki kötü önderlerin yerine ortaya çıkacak olan sadık kullardır. 16-18. ayetler: Rab’bin yeni vaadinde Antlaşma Sandığı’na yer yoktur. Çünkü yeni vaadinde önemli olan dış değişiklik değil, ruhsal değişikliktir. ınsanların bu değişikliği yaşamaları için de Mesih’in gelmesi gerekiyordu. O, Tanrı’yla ısrail arasındaki antlaşmayı yerine getirecektir. Bu harika vaade, Mesih’e iman ederek sahip olduk. Bana hangi öğütler verilmektedir? 6-10. ayetler: Tanrı’ya ihanet eden Kuzey ısrail’in durumu, Yahuda tarafından uyarı olarak algılanmalıydı. Ama Yahuda fahişeliği ve zinayı bırakmadan ülkeyi kirleterek, onları geri dönmeye çağıran Rab’be karşı geldi. Rab’bin Kuzey ısrail’e gösterdiği tepkinin sonucunu gördükleri halde sadece geri döner gibi yaptılar. Bir kere “iman ettim” diye sonsuza dek güvende olduğumu düşünmemeli, Rab’be olan imanımı sonsuza dek sadık bir biçimde sürdürmeliyim. 14. ayet: Halk Rab’be dönmektense O’na sırt çevirmeye alışmıştı. Oysa Rab, bu kadar çok ihanet eden halka yine de geri dönmelerini söylemektedir. Kederlenerek beni çağıran Rab’bin sesine kulağımı tıkamamalıyım. Dua: Tanrım, sonsuz merhametine hamt ederim. |